وکیل خوب ملکی

وکیل خوب ملکی یا وکیل ملک به چه کسی گفته می شود؟

دعوای ملکی دعوایی است که در رابطه با حقوق انسان نسبت به املاک است. املاک شامل اموال غیرقابل انتقال مثل خانه، زمین، مغازه و … این دعوی زمانی مطرح می شود که حقوق فرد نسبت به ملکی که مالک آن است یا حق استفاده از آن را دارد مورد تضییع قرار گرفته او می خواهد حق خود را پس بگیرد. در نتیجه شامل دعاوی متعدد و زیادی میشود.

چند ویژگی یک وکیل خوب 

  1. مهم‌ترین ویژگی یک وکیل خوب ملکی، امانت است. در واقع وکیل خوب محرم اسرار موکل و امین وی است. بنابراین وکیل دادگستری این تعهد اخلاقی حرفه ای را بر عهده دارد که از گفتن مطالب غلوآمیز و غیرممکن اجتناب نماید.
  2. از آنجایی که تعهد وکیل دادگستری ، تعهد به نتیجه نبوده و تعهد وی تعهد به وسیله می باشد، لازم است. که وکیل همانند یک جراح مسائلی را که ممکن است در حین دادرسی پیش آید .و شانس برنده شدن موکل را به وی گوشزد نماید و هیچگاه به موکل اعلام نکند.که وی صددرصد برنده می باشد. بنابراین ویژگی بعدی یک وکیل خوب ملکی آن است که واقعیات امر و پروسه رسیدگی را در مشاوره به موکل اعلام نماید. تا بتواند بهترین نتیجه را در پرونده بدست آورد.
  3. وظیفه بعدی وکیل پایه یک دادگستری آن است که موکل را از انتخاب بیراهه باز دارد نه آنکه به طمع حق الوکاله ، موکل را وارد پروسه های رسیدگی غیر ضروری نماید.
  4. وکیل دادگستری باید تا حد تلاش از پیچیده کردن دادرسی اجتناب نماید بنابراین حتی وکیل موظف است. از فنون و مهارت‌هایی که آموخته است برای راهنمایی قاضی استفاده کند. و خیلی از مواقع قضات از این راهنمایی‌ها استفاده می کنند.
  5. یک وکیل خوب ملکی باید شأن و مقام قاضی را رعایت نموده و به وی کمال احترام را بگذارد. در واقع وکیل دادگستری خوب نه تنها نباید با چاپلوسی و تملق و تحقیر نمودن خود با قاضی رفتار نماید. بلکه نباید به واسطه درجه علمی و اطلاعاتی که دارد. نسبت به قاضی و مقام دادگاه تفاخر نماید. بلکه وکیل خوب باید با رفتار و شأن خود احترام دادگاه و جامعه را برانگیزد. بنابراین هر قدر متواضع تر و افتاده تر باشد. احترام بیشتری را جذب خواهد نمود.
  6. وکیل خوب ملکی باید از اطلاعات و معلومات و دانش حقوقی لازم برخوردار باشد. تا بتواند بهترین راهکار را در بهترین فرصت ممکن شناخته و در انتخاب نوع دادخواست، شکوائیه و اقدامات قانونی لازم نهایت هوش و کیاست را به کار برد. و به صورت وکیل آنلاین از آخرین مطالب و قوانین صادره اطلاع پیدا کند و همیشه به روز باشد.

وکیل ملکی متخصص چه خصوصیاتی باید داشته باشد ؟

الف: میزان تجربه علمی و عملی وکیل ملکی

تمام وکلای دادگستری امکان بررسی و قبول وکالت در تمامی پرونده های ثبتی، کیفری، حقوقی، ملکی و خانواده و غیره را دارند، اما تجربه یک وکیل دادگستری به عنوان وکیل ملکی پایه یک خبره در زمینه امور مرتبط با املاک و اراضی باعث می شود تا وی بتواند با درصد موفقیت بالاتری در تمامی دعاوی ملکی قبول وکالت نماید.

ب: دانش حقوقی و تسلط بر قوانین مرتبط با دعاوی ملکی

وکیل ملکی باید ضمن آشنایی با قوانین و مقررات مربوطه، با آراء وحدت رویه دیوان عالی کشور، آراء وحدت رویه دیوان عدالت اداری، نظریات مشورتی اداره حقوقی قوه قضاییه، نظریات اساتید برجسته علم حقوق و دکترین و همچنین رویه مرسوم محاکم و دادگاه های کشور نیز آشنایی کافی داشته باشد.

ج: داشتن صداقت در رفتار و گفتار نسبت به اصحاب دعوا

وکیل متخصص ملکی می بایست با صداقت، بهترین و بدترین حالت ممکن در  طرح و دفاع در دعاوی ملکی به موکل خویش توضیح دهد به نحوی که موکل بتواند بهترین  تصمیم ممکن را اختیار کند قبول پرونده تحت هر شرایطی.

برای اطلاعات بیشتر می توانید با وکیل ملک در ارتباط باشید.

گروه وکلای دادشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button