وکیل خرید ملک

فروش مال غیر

وکیل خرید ملک

وکیل خرید ملک : بسیاری از دعاوی مربوط به ملک دارای وجه کیفری می باشد از قبیل انتقال مال غیر، تصرف عدوانی، مزاحمت، ممانعت از حق و… . ولی بسیاری دیگر و حتی اکثریت دعاوی مربوط به املاک دارای جنبه ی حقوقی است. و بر عکس پرونده های کیفری برای شخص مد نظر مجازاتی در نظر گرفته نشده و نهایتا برای احقاق حقوق مالی زیان دیده قابلیت دارد.  بنابراین وکیل دعاوی ملکی دارای جنبه های مختلفی می باشد : حقوقی و کیفری و حتی ثبتی.

ملک

وکیل ملکی متخصص چه خصوصیاتی باید داشته باشد ؟

الف: میزان تجربه علمی و عملی وکیل ملکی

تمام وکلای دادگستری امکان بررسی و قبول وکالت در تمامی پروندهای ثبتی، کیفری، حقوقی، ملکی و خانواده و غیره را دارند.، اما تجربه یک وکیل خرید ملک دادگستری به عنوان وکیل ملکی پایه یک خبره در زمینه امور مرتبط با املاک و اراضی باعث می شود. تا وی بتواند با درصد موفقیت بالاتری در تمامی دعاوی ملکی قبول وکالت نماید.

ب: دانش حقوقی و تسلط بر قوانین مرتبط با دعاوی ملکی.

وکیل ملکی باید ضمن آشنایی با قوانین و مقررات مربوطه، با آراء وحدت رویه دیوان عالی کشور، آراء وحدت رویه دیوان عدالت اداری، نظریات مشورتی اداره حقوقی قوه قضاییه، نظریات اساتید برجسته علم حقوق و دکترین و همچنین رویه مرسوم محاکم و دادگاه های کشور نیز آشنایی کافی داشته باشد.

ج: داشتن صداقت در رفتار و گفتار نسبت به اصحاب دعوا

وکیل متخصص ملکی می بایست با صداقت، بهترین و بدترین حالت ممکن در  طرح و دفاع در دعاوی ملکی به موکل خویش توضیح دهد. به نحوی که موکل بتواند بهترین  تصمیم ممکن را اختیار کند.

هنگام معاملات وکالتی به چه نکاتی باید توجه شود؟

  • در معاملات کلان از طریق وکالتنامه ضرورت دارد قبل از انجام معامله اعتبار وکالتنامه از دفترخانه تنظیم کننده سند، کتباً استعلام شود.
  • مبایعه نامه و وکالتنامه لازم و ملزوم و مکمل یکدیگرند و هرگز بدون مبایعه نامه وصرفاً باعتبار تنظیم وکالتنامه مبادرت به انجام معامله نشود.
  • جهت پیشگیری ازسوء استفاده در آینده، دقت شود که وکالتنامه صادره محدودیت زمانی نداشته باشد.
  • از انجام معامله بواسطه وکالتنامه های کلی که مربوط به اموال منقول وغیرمنقول موکل باشد و یا اینکه موکلین افراد متعددی مانند وراثتی و شراکتی باشند، اجتناب گردد.
  • درصورت انجام معامله با وکالت رسمی مانند املاک در رهن بانکها در کمترین زمان نسبت به انتقال رسمی ملک اقدام شود.
  • چنانچه معامله ازطریق تفویض وکالت انجام شود، وکالتنامه اولیه و اصلی که پایه و اساس معامله است، بدقت مطالعه شود تا مشخص شود وکیل خرید ملک دارای اختیارات کامل و بلاعزل باشد.
  • در تنظیم سند وکالت بلاعزل از آنجاییکه موکل حق اجرای مورد وکالت را از دست نداده و شخصاً نیز قادر به اجرای آن خواهد بود، لذا بطور صریح در وکالتنامه قید شود که موکل حق دخالت و اجرای آنرا ازخود سلب و ساقط نمود.

 

رعایت نکات حقوقی که هنگام خرید ملک باید به آنها توجه کنیم !

رعایت نکات حقوقی که هنگام خرید ملک باید به آنها توجه کنیم ! » یکی از قراردادهای مهم در جامعه که عموم افراد در طول عمر خود ممکن است بارها با آن روبرو شوند.، قراردادهای مربوط به خرید و فروش ملک اعم از مسکونی (خانه، آپارتمان یا ویلا) یا تجاری یا زمین  است.

ملک به طور کلی در دسته اموال غیرمنقول قرار می‌گیرد. و از این حیث از قواعد حقوقی خاصی پیروی می‌کند. اما هرکسی که مبادرت به خرید و فروش ملکی می‌کند. باید با نکات مهم و اولیه‌ای در خصوص این نوع قراردادها آشنا باشد تا پس از معامله به مشکل برخورد نکند.

 در هنگام خرید ملک باید به قوانین و مقرراتی که در حوزه املاک وجود دارند. توجه داشت با علم و آگاهی از قانون با خرید و فروش خانه اقدام کرد.

نکات مهم حقوقی به هنگام خرید املاک

نوشتن قولنامه از اتفاقات مهمی است که به خاطر عدم آگاهی نسبت. به مسائل و مباحث حقوقی مرتبط با آن، در برخی موارد منجر به اختلاف و درگیری و حتی تشگیل پرونده های قضایی می شود. نکات مهم حقوقی به هنگام خرید املاک  عبارتند از:

قولنامه

فروشنده ی ملک باستی مالک آن باشد

ملک بایستی سند داشته باشد

سند تک برگی

در رهن نبودن ملک

تصریح به انتقال دادن انباری و پارکینگ

دفترخانه

فروشنده مالک ملک باشد (برخورداری فروشنده از اختیار فروش ملک ) :

اگر ملکی مشاع باشد، همه اعضا باید در هنگام فروش خانه حضور داشته باشند.

گاهی ممکن است فردی به عنوان وکیل مالکان یا مالک در هنگام معامله حضور داشته باشد که در این حالت نیز باید به اعتبار برگ وکالت توجه شود.

در بعضی مواقع اشخاص به عنوان وکیل مالک اصلی خانه، اقدام به فروش خانه مورد معامله می‌نمایند.

خریداران محترم بایستی در این موارد، از صحت و ابعاد حقوقی وکالت نامه کسب اطمینان حاصل نمایند.

خریدار خانه ضمن بررسی صحت وکالت نامه مربوطه، بایستی در خصوص اختیار فروش خانه در چارچوب وکالت نامه نیز اطلاع به دست آورد.

گاهی اوقات وکالت نامه ارائه شده از جانب شخص مدعی برخوردار از وکالت فروش خانه، مربوط به وکالت در امور دیگر بوده و طی وکالت نامه مورد نظر، هیچ اختیار فروشی در مورد خانه به وکیل خرید ملک داده نشده است.

نکاتی در خصوص مبایعه نامه (۱)

اطمینان از مجاز بودن مشاور املاک: اگر مبایعه‌نامه به صورت عادی و در دفتر مشاور املاک تنظیم می‌شود.، باید بررسی شود که آیا مشاور املاک دارای مجوزهای قانونی از اتحادیه مشاورین املاک هست یا خیر؟. همچنین مشاور املاک باید در هنگام معامله، اسناد مالکیت و هویت طرفین را بررسی و سپس اقدام به نگارش قرارداد کند.

ثبت دقیق مشخصات ملک در قرارداد: در قرارداد فروش ملک، باید مشخصات کامل ملک مورد معامله شامل پلاک ثبتی، آدرس ملک، مساحت عرصه(زمین)، عیان(بنا)، پارکینگ، انباری، سهم آپارتمان از قسمت‌های مشاعی ساختمان و سایر اوصاف آن به طور دقیق ذکر شود.همچنین، قیمت ملک نیز باید به طور دقیق مشخص و شرایط پرداخت آن نیز از سوی طرفین تعیین شود. یکی از نکات مهم در خصوص خرید املاک این است که در قرارداد مشخص شود که کل ملک در ازای یک مبلغ ثابت خریداری شده یا هر متر مربع جداگانه قیمت‌گذاری شده است. فایده این موضوع این است که اگر بعدا مشخص شد، مساحت ملک کمتر یا بیشتر است، امکان محاسبه بر اساس متراژ وجود داشته باشد تا اختلافی حادث نشود.

نکاتی در خصوص مبایعه نامه (۲)

مکتوب کردن تضمین ها در قرارداد: اگر اسناد تجاری مانند چک، سفته و سایر اوراق بهادار نزد مشاور املاک به امانت گذاشته می‌شود، حتما باید در قرارداد قید شود که این اسناد تحت چه شرایطی و در چه زمانی و به چه اشخاصی قابل تسلیم است. طرفین باید تاریخ مشخصی را برای حضور در دفترخانه اسناد رسمی و نقل و انتقال ملک به صورت سند رسمی مشخص کنند. تاریخ تعیین شده، ملاک بررسی تعهدات طرفین در قرارداد است.

شرایط فسخ قرارداد: همچنین باید مشخص شود که قرارداد در چه مدتی و با چه شرایطی از سوی طرفین قابل فسخ است. طرفین می‌توانند توافق کنند که هیچ کدام از طرفین حق فسخ معامله را نداشته باشند. همچنین باید مبلغ مشخصی برای جبران خسارت ناشی از عدم انجام تعهدات مشخص شود. در پایان قرارداد نیز باید دقیقا تعیین شود که قرارداد در چند نسخه تنظیم شده و سپس قرارداد به امضای طرفین خریدار و فروشنده برسد. بهتر است که دو شاهد نیز قرارداد را گواهی و امضا کنند. مشاور املاک مجاز نیز باید صحت امضای طرفین را گواهی و در نهایت قرارداد را مهر و امضا کند.

شماره تماس وکیل ملکی

شماره تماس وکیل ملکی یکی از بهترین راه حل هایی است که افراد پس از مواجهه با مشکل و پرونده های ملکی باید اقدام کنند. و ابتدا با تماس و مشاوره حقوقی ملکی با وکیل پایه یک دادگستری مشکل ملکی خود را با وکیل متخصص امور ملکی مطرح نمایند. دسترسی به وکیل دادگستری ملکی قابل اعتماد و متبحر در دعاوی ملکی از ضروریات است . برای جلوگیری از هر گونه تضییع حق در این زمینه، دسترسی سریع و مطمئن به وکیل دعاوی ملکی انلاین رایگان نیزبسیار مهم است و با توجه به زیرساخت های موجود بهترین راه برای در اختیار داشتن تجربیات وکیل خرید ملک دادگستری متبحر در املاک ،امکان برقراری ارتباط تلفنی با وی است.

همیشه بخاطر داشته باشید؛ مسائل مشابه حقوقی الزاماََ راه حل مشابهی ندارند بدون مشورت با وکیل یا مشاور حقوقی هیچ گونه اقدامی انجام ندهید.

 

گروه وکلای دادشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *