وکیل املاک و مستغلات

وکیل املاک و مستغلات ، بهترین-وکیل-دعاوی-ملکی-،-شماره-تماس-وکیل-ملکی-،-وکیل-املاک-و-مستغلات-،-وکیل-املاک-،-وکیل-تخصصی-ملک-،-وکیل-خوب-ملک-در-تهران-،-وکیل-خوب ، بهترین-وکیل-دعاوی-ملکی-،-شماره-تماس-وکیل-ملکی-،-وکیل-املاک-و-مستغلات-،-وکیل-املاک-،-وکیل-تخصصی-ملک-،-وکیل-خوب-ملک-در-تهران-،-وکیل-خوب

وکیل املاک و مستغلات

وکیل املاک و مستغلات : تعریف عقد وکالت و حدود اختیارات وکیل

وکیل املاک و مستغلات : وکالت به عقدی گفته می شود که به موجب آن یکی از طرفین.، طرف دیگر را برای انجام امری یا کاری نایب خود می‌نماید. بنابراین اثر اصلی عقد وکالت، نیابت است. به این صورت که شخصی (موکل) شخص دیگری را (وکیل) نایب خود برای انجام کاری قرار میدهد. تا از جانب وی موضوع وکالت را انجام دهد.

وکیل املاک و مستغلات | دعاوی ملکی به چه دعاوی گفته می شود

دعوای ملکی دعوایی است که مرتبط است با حقوق اشخاص نسبت به املاک و مستغلات است. املاک و مستغلات شامل اموال غیر منقول یا غیرقابل انتقال مثل خانه، زمین، مغازه و و هر نوع ملکی است. که اشخاص با آن رابطه حقوقی دارند اعم از مالکیت مال یا منافع. این دعاوی زمانی مطرح می شود. که حقوق فرد نسبت به ملکی که مالک آن است. یا حق استفاده از آن را دارد مورد تضییع قرار گرفته و می خواهد. از طریق قانون با طرح دعوای متناسب حق خود را پس بگیرد. در نتیجه گستره این دعاوی شامل دادخواست های حقوقی و بعضا شکایت های کیفری و زیادی را شامل مشود.

وکالت در دعاوی ملکی

وکیل املاک و مستغلات : در دعاوی ملکی و حقوقی اصولا طبق قانون هر یک از طرفین دعوا می توانند. حداکثر تا دو نفر وکیل به دادگاه معرفی کنند. وکلای طرفین باید دارای شرایطی باشند. که به‌ موجب قانون راجع به وکالت در دادگاه‌ها برای آنان مقرر شده است. ما دو نوع وکالت داریم وکالت محضری که اشخاص برای کارهای اداری مثل انتقال سند و انجام کارهای شهرداری به اشخاص داده می شود. این نوع وکلا حق حضور در محاکم دادگستری را ندارند. و فقط می توانند در صورتی که از طرف مالک حق گرفتن وکیل داشته باشند به وکیل دادگستری برای انجام حقوقی و قضایی موکل را انجام دهند.

به عنوان مثال اگر آقای (الف) برای مطالبه اجاره بهای پرداخت نشده از سوی مستأجرش به آقای (ب) وکالت دهد.، چنانچه آقای (ب) دارای پروانه وکالت باشد، اجازه اقامه دعوا و حضور در دادگاه و دفاع از او را دارد. ولی در صورتی که وکیل دادگستری نباشد. تنها می‌تواند با این وکالت‌نامه با یک وکیل دادگستری قرارداد وکالت تنظیم کند. تا وکیل دادگستری که دارای پروانه وکالت است. نسبت به مطالبه حقوق آقای (الف) اقدام نماید. البته این در صورتی است که در وکالت‌نامه، وکالت در توکیل به صراحت قید شده باشد.

بهترین وکیل ملکی (وکیل املاک و مستغلات) چه کسی است؟

وکیل املاک و مستغلات : بهترین وکیل ملکی اصولا با نتایجی که برای موکلینش دارد شناخته می شود. و در حوزه املاک با توجه به گستردگی قوانین و بخشنامه ها وکیلی است. که به طور تخصصی تمرکز خود را بر روی دعاوی ناشی از املاک قرار داده است.

یعنی اگرچه وکیل املاک می تواند در سایر موضوعات حقوقی نیز وکالت افراد را بپذیرد اما تمرکز و تخصص در وکیل مشکلات ملکی قرار داده زیرا دعاوی ملکی قوانین خاصی دارد. و باید و با اطلاعات کافی وکالت در دعاوی ملکی  را پذیرفت. هزینه وکیل دعاوی ملکی معمولا توافقی بوده و با قرارداد خصوصی بین وکیل و موکل تعیین می شود.

وکیل املاک و مستغلات ، بهترین-وکیل-دعاوی-ملکی-،-شماره-تماس-وکیل-ملکی-،-وکیل-املاک-و-مستغلات-،-وکیل-املاک-،-وکیل-تخصصی-ملک-،-وکیل-خوب-ملک-در-تهران-،-وکیل-خوب ، بهترین-وکیل-دعاوی-ملکی-،-شماره-تماس-وکیل-ملکی-،-وکیل-املاک-و-مستغلات-،-وکیل-املاک-،-وکیل-تخصصی-ملک-،-وکیل-خوب-ملک-در-تهران-،-وکیل-خوب

وکیل املاک و مستغلات چه خصوصیاتی باید داشته باشد ؟

الف: میزان تجربه علمی و عملی وکیل ملکی

تمام وکلای دادگستری امکان بررسی و قبول وکالت در تمامی پروندهای ثبتی، کیفری، حقوقی، ملکی و خانواده و غیره را دارند. اما تجربه یک وکیل دادگستری به عنوان وکیل ملکی پایه یک خبره در زمینه امور مرتبط با املاک و اراضی باعث می شود. تا وی بتواند با درصد موفقیت بالاتری در تمامی دعاوی ملکی قبول وکالت نماید.

ب: دانش حقوقی و تسلط بر قوانین مرتبط با دعاوی ملکی

وکیل املاک و مستغلات باید ضمن آشنایی با قوانین و مقررات مربوطه، با آراء وحدت رویه دیوان عالی کشور، آراء وحدت رویه دیوان عدالت اداری، نظریات مشورتی اداره حقوقی قوه قضاییه، نظریات اساتید برجسته علم حقوق و دکترین و همچنین رویه مرسوم محاکم و دادگاه های کشور نیز آشنایی کافی داشته باشد.

ج: داشتن صداقت در رفتار و گفتار نسبت به اصحاب دعوا

وکیل املاک و مستغلات می بایست با صداقت، بهترین و بدترین حالت ممکن در  طرح و دفاع در دعاوی ملکی به موکل خویش توضیح دهد. به نحوی که موکل بتواند بهترین وکیل اصفهان تصمیم ممکن را اختیار کند قبول پرونده تحت هر شرایطی برای وکیل و صرفا بر مبنای گرفتن حق الوکاله شایسته نیست.

هنگام معاملات وکالتی به چه نکاتی باید توجه شود؟ وکیل املاک و مستغلات

  • در معاملات کلان از طریق وکالتنامه ضرورت دارد قبل از انجام معامله اعتبار وکالتنامه از دفترخانه تنظیم کننده سند، کتباً استعلام شود.
  • مبایعه نامه و وکالتنامه لازم و ملزوم و مکمل یکدیگرند و هرگز بدون مبایعه نامه وصرفاً باعتبار تنظیم وکالتنامه مبادرت به انجام معامله نشود.
  • جهت پیشگیری ازسوء استفاده در آینده، دقت شود که وکالتنامه صادره محدودیت زمانی نداشته باشد.
  • از انجام معامله بواسطه وکالتنامه های کلی که مربوط به اموال منقول وغیرمنقول موکل باشد و یا اینکه موکلین افراد متعددی مانند وراثتی و شراکتی باشند، اجتناب گردد.
  • درصورت انجام معامله با وکالت رسمی مانند املاک در رهن بانکها در کمترین زمان نسبت به انتقال رسمی ملک اقدام شود.
  • چنانچه معامله ازطریق تفویض وکالت انجام شود، وکالتنامه اولیه و اصلی که پایه و اساس معامله است، بدقت مطالعه شود تا مشخص شود وکیل دارای اختیارات کامل و بلاعزل باشد.
  • در تنظیم سند وکالت بلاعزل از آنجاییکه موکل حق اجرای مورد وکالت را از دست نداده و شخصاً نیز قادر به اجرای آن خواهد بود، لذا بطور صریح در وکالتنامه قید شود که موکل حق دخالت و اجرای آنرا ازخود سلب و ساقط نمود. وکیل املاک و مستغلات

مسائل مشابه حقوقی الزاما راه حل مشابهی ندارند بدون مشورت با وکیل و مشاور حقوقی هیچ اقدامی انجام ندهید.

انتخاب چند وکیل در یک پرونده :

اگر در یک دعوای مدنی یک طرف دعوا دو نفر وکیل معرفی کرده باشد. و به هیچ کدام اجازه اقدام انفرادی ندهد. هر دو وکیل می‌بایست لایحه خود را به دادگاه ارسال نمایند. یا اینکه یکی از دو وکیل به همراه لایحه وکیل دیگر در دادگاه حضور یابد. در صورت عدم وصول لایحه از طرف وکیل غایب، دادگاه بدون توجه به اظهارات وکیل حاضر به رسیدگی ادامه می‌دهد. در این حالت اگر هر دو وکیل یا یکی از آنان عذر موجهی برای عدم حضور اعلام کرده باشد. در صورت ضرورت، جلسه دادرسی تجدید و علت تجدید جلسه و وقت رسیدگی به موکل اطلاع داده می‌شود. در این صورت‌جلسه بعدی دادگاه به علت عدم حضور وکیل تجدید نخواهد شد.

وکیل املاک و مستغلات | شماره تماس وکیل ملکی را باید داشته باشیم

وکیل املاک و مستغلات به دلیل اینکه معمولا مقدار زیادی از دارایی ما را املاک و مستغلات تشکیل می دهد. در نتیجه عاقلانه نیست که در خصوص مسائل و مشکلات ملکی بدون مشاوره و مشورت با وکیل اقدام نماییم و حتما می بایست قبل از هر گونه اقدام به خرید و فروش از مشاوره و مشورت با وکیل متخصص امور ملکی در خصوص راهکارهایی برای به حداقل رساند. ریسک معاملات خود استفاده کنیم چرا که بیشترین حجم از پرونده های دادگاه ها را کلاهبرداری و مشکلات ملکی تشکیل می دهد. که بسیاری از آنها با یک مشاوره کوتاه قابل پیشگیری بودند.

وکیل متخصص امور ملکی

وکیل املاک و مستغلات بسیاری از دعاوی مربوط به ملک دارای وجه کیفری می باشد. از قبیل انتقال مال غیر، تصرف عدوانی، مزاحمت، ممانعت از حق و… . ولی بسیاری دیگر و حتی اکثریت دعاوی مربوط به املاک دارای جنبه ی حقوقی است و بر عکس پرونده های کیفری برای شخص مد نظر مجازاتی در نظر گرفته نشده و نهایتا برای احقاق حقوق مالی زیان دیده قابلیت دارد.  بنابراین وکیل دعاوی ملکی اصفهان دارای جنبه های مختلفی می باشد : حقوقی و کیفری و حتی ثبتی. 

مسائل و مشکلات مشابه حقوقی الزاماً راه حل مشابهی ندارند. قبل از هر گونه اقدام با وکیل و مشاور حقوقی مشورت کنید.

وکیل املاک و مستغلات ، بهترین-وکیل-دعاوی-ملکی-،-شماره-تماس-وکیل-ملکی-،-وکیل-املاک-و-مستغلات-،-وکیل-املاک-،-وکیل-تخصصی-ملک-،-وکیل-خوب-ملک-در-تهران-،-وکیل-خوب ، بهترین-وکیل-دعاوی-ملکی-،-شماره-تماس-وکیل-ملکی-،-وکیل-املاک-و-مستغلات-،-وکیل-املاک-،-وکیل-تخصصی-ملک-،-وکیل-خوب-ملک-در-تهران-،-وکیل-خوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *